Spojte se s námi

Media

Kreml zakázal unijní sdělovací prostředky

SHARE:

Zveřejněno

on

Rusko zakázalo 81 sdělovacích prostředků se sídlem v EU s tím, že „systematicky šíří nepravdivé informace o postupu speciální vojenské operace [ruská invaze na Ukrajinu].

Ruské ministerstvo zahraničí oznámilo rozhodnutí v úterý (25. června) v reakci na omezení EU uvalená na ruská propagandistická média.

Ruský online zákaz se vztahuje na národní vysílací a zpravodajské organizace v Rakousku, České republice, Estonsku, Řecku, Finsku, Francii, Irsku, Itálii, Lotyšsku, Litvě, Maltě, Nizozemsku, Portugalsku, Španělsku a Švédsku, nikoli však Německu nebo Polsku. .

Kreml také zakázal několik nejznámějších evropských novin, včetně Berlingske v Dánsku, francouzský Le Monde a Liberation, německý FAZ, Der Spiegel a Die Zeit, Irish Times, La Repubblica v Itálii, NRC v Nizozemsku, a El Pais ve Španělsku.

Do zákazu se vztahují čtyři média zaměřená na EU, Agence Europe, Politico a EUObserver v Bruselu a RFE/RL v Praze.

Moskva neidentifikovala další média zaměřená na EU, jako je EU Reporter, Euractiv nebo Euronews.

Ruská vláda také ušetřila všechna proruská média v Maďarsku, s výjimkou jednoho nezávislého zdroje, 444.hu.

Ministerstvo označilo akci za „zrcadlovou a přiměřenou“ reakci na opatření EU vůči ruským médiím.

„Pokud budou zrušena omezení pro ruská média, ruská strana také přehodnotí své rozhodnutí ve vztahu ke zmíněným mediálním operátorům,“ uvedla ruská ambasáda.

V pondělí EU zařadila na černou listinu čtyři ruské propagandistické kanály: Hlas Evropy, RIA Novosti, Izvestija a Rossijskaja Gazeta.

Při nedávném vyšetřování belgické, české a polské rozvědky byl Hlas Evropy se sídlem v Praze obviněn z uplácení europoslanců, aby jednali za Rusko. To se stále vyšetřuje.

Dříve EU zakazovala ruské stanice Katehon, Pervyi Kanal, REN TV, Rossija 1, Rossija 24, Spas TV, Sputnik, Russia Today, Tsargrad TV a řadu jejich dceřiných společností.

Na černou listinu také zařadila více než 100 ruských jednotlivců za propagaci propagandy, včetně šéfredaktorky RT Margarity Simonyanové a televizního moderátora Vladimira Solovieva.

Podle pařížské skupiny Reportéři bez hranic (RSF) se Rusko, pokud jde o svobodu tisku, řadí na poslední místo světa (162. místo ze 180). Webové stránky RSF jsou v Rusku rovněž blokovány.

Komisařka EU pro hodnoty Věra Jourová na X uvedla, že zákaz ruských médií je zbytečnou odvetou.

„Propagandistické zdroje financované Ruskem šířící dezinformace jako součást ruské vojenské strategie nejsou totéž jako nezávislá média. Demokracie to chápou,“ poznamenala.

Sdílet tento článek:

EU Reporter publikuje články z různých vnějších zdrojů, které vyjadřují širokou škálu úhlů pohledu. Postoje zaujaté v těchto článcích nemusí nutně odpovídat postojům EU Reporter.

Trending